A BALATON CLASSiC™ veteránautó verseny az Oldtimer Szuperkupa® egyik futama.
Az első ilyen versenyt 2008-ban rendezték, és az utóbbi években olyan népszerűvé vált ez a Balaton-felvidéki futam, hogy már 120 nevezésnél limitálni kellet a résztvevők számát. A rendezvényen a hazai csapatok mellett külföldről is egyre többen vesznek részt, Olaszországból, Németországból, Csehországból, Ausztriából, de még Izraeli csapat is indult már. Egy-egy futamon általában több mint 40 féle autómárka is képviselteti magát.
A részvételhez nem kell más, mint egy megfelelő esztétikai és műszaki állapotban lévő veteránautó (az open kategóriába, újoncként akár mai autóval is lehet nevezni), egy vezető és a navigátora, valamint minimum egy mechanikus stopper. A közel 250 km-es távon, nem árt egy kis strapabíróság a csapat (és a jármű) részéről az általában tapasztalható nagy hőség és a feladatokra való folyamatos koncentráció miatt, valamint taktikai és matematikai érzék sem hátrányos.
A verseny nem gyorsasági verseny! Közúton zajlik, ezért a KRESZ szabályait maradéktalanul be kell tartani. A közlekedési szabályok megsértése a részvételből való kizárást eredményezheti.
Az egyes szakaszokat (etapok) meghatározott idő alatt kell a csapatoknak itiner alapján teljesíteni úgy, hogy a következő ellenőrző pontra egy előre megadott percen belül érkezzenek, tehát az ellenőrző vonalon történő áthaladásra 59 másodperce van a csapatnak. Az útvonalon több látható és titkos pecsétet is össze kell gyűjteni, valamint egyéb feladatok is előfordulhatnak.
Az etapok között speciális szakaszok (1/100E) találhatók, amelyen a csapatoknak egy pályarajz alapján századmásodpercre (!) pontosan kell áthaladni a fotocellával, slaggal vagy egyéb más mérő eszközzel ellátott célvonalon. Az szakaszokat többnyire nagyon lassan, egy előre kiszámolt átlagsebességgel érdemes teljesíteni úgy, hogy közben az autó nem állhat meg! Minden századmásodpercnyi eltérés büntetőpontot von maga után (független attól, hogy korábban vagy később haladt át az autó a célvonalon) és az lesz az első, aki a legkevesebb büntetőpontot gyűjti össze a verseny folyamán.